2017. máj 12.

IV. Karitatív Kárpátalja Túra és Verseny 2016. október 28-30.

írta: Murczin Vivien
IV. Karitatív Kárpátalja Túra és Verseny  2016. október 28-30.

Karitatív Kárpátalja Túra és Verseny és Karpaty Trophy

2016. október 28-30 között megrendezésre került a Kárpátok vad bércein ennek a két rendezvénynek a közös futama. Szerencsére az időjárás többnyire Nekünk kedvezett és mind a Túrázók, mind a versenyzők terepjárózhattak egy jót.

A jó kedv ezúttal sem maradt el, a sok megpróbáltatás ellenére, amit a hegyi utak és patakok biztosítottak, Mindenki mosollyal az arcán élte át az izgalmakat. Nálunk fontos, hogy a nagy versengés közepette emberek tudjunk maradni és segítsünk a másiknak, mint mindig, most is beigazolódott, hogy Nálunk ez működik! Magyar és ukrán barátaink kérdés nélkül segítettek egymáson.  Fonódtak szoros barátságok, amit az esti fesztivál hangulat támogatott. A hosszú és mozgalmas napok végén egy közös főzéssel ünnepeltük az estéket.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy Mi a terepjáróinkat terepen használjuk, ami most sem történt másképp. Viszont fontos tudni, hogy mind a Túra kategóriában, mind Verseny kategóriában teljesíthetők az etapok és ehhez nem kell tropára törni az autót.  A Túra kategória útvonala opcionális volt most is, és a közös döntések alapján terepeztünk egy nagyot s közben megmásztuk a Kárpátok egyik hegyét, ahol ≈1400 méteren, ugyan ködben, de vidáman ünnepeltük a feljutást. Az úton felfelé voltak szakaszok, ahol a mély sár nehezítette a feljutást, de Mindenki sikeresen vette az akadályokat és még élvezték is a saras játékot. Majd következett a gyönyörű őszi színekben tündöklő erdő, ahol a tarka lehullott leveleken autóztunk a szakadék mellett. Ezután megérkeztünk egy olyan erdőbe, ami elvarázsoltnak tűnt az égig érő fáival, amik sűrűn álltak egymás mellett és köztük kerestük az utat.

Továbbá eljutottunk a Vereckei-hágóhoz, ahol csoportképpel rögzítettük ott létünk és a szép kilátást.

Vasárnap következett a speciál szakasz, amit a fesztivál hangulat és az ≈50 terepjáró ( a 3 kategóriábólà Túra, Asia Race, Extrem), néhány motoros és quados még izgalmasabbá tett. A rengeteg néző elégedetten nézte, ahogy a versenyzők végigmennek az eső által nehezített kijelölt szakaszon. Az extrém kategória ráadásul egy még nehezebb pályát kapott, ahol bizonyíthattak. A motorosok a sok esés ellenére végigmentek többször a pályán és örömmel szórakozatták ezzel a nézőket. Mire az összes terepjárós teljesítette a szakaszt, a túrázóknak is kedve támadt kipróbálni a szalagozott részt, amit sokan sikeresen teljesítettek, s mint néhányan mondták a jó terep és a sikerélmény olaj volt a tűzre és talán a következő alkalommal a verseny kategóriában is kipróbálják Magukat.

Az eredményhirdetés után pedig Mindenkit vendégül láttunk a Karcsi bácsi által főzött pörkölttel, továbbá pár ukrán barátunk sült hússal kedveskedett Nekünk.

Köszönjük Barkaszi Bécinek és Dmitriy Gisemnek, hogy segítségükkel létrejöhetett ez a fantasztikus esemény!